Autosar
+372 555 444 06

Turbode taastamine ja müük

Vajate turbo remonti? Usaldage turbokompressor kindlatesse kätesse - ettevõttele, mis on juba üle kuue aasta tegelenud turbokompressorite ja nende remondiga. Vajadusel abistame ka sobiva remonditöökoja leidmisel.
Tegeleme nii sõidukite, veoautode kui ka traktori turbodega.

Taastame ja parandame enamus tootjate turbosid, näiteks: Mitsubishi, Garrett, IHI, KKK, Holset, Schwitzer, Toyota, Hitachi, Borg Warner jt.

Turbo taastamise hind sõltub otseselt sellest, mis osad vahetamist vajavad. Selleks, et teada saada, kui palju just Sinu turbo remont maksab, siis võta meiega ühendust!

Pakume täislahendust! Teostame turbole diagnostikat ja võtame nii turbo maha kui paneme peale tagasi.

Võta meiega ühendust juba täna!
Remont 24 tunniga

Enamus juhtudel teeme turbo korda 24 tunniga!

Garantii

Täisremondile pakume 12-kuulist läbisõidupiiranguta garantiid.

Kohaletoimetamine

Turbo meile ja tagasi transpordiks on võimalik kasutada pakiautomaate.

Diagnostika

Maha võetud turbokompressori kontroll on tasuta.

Turbiini osad

Müüme turbokompressorite osi: võllid, tiivikud, remondikomplektid, balansseeritud südamikud, tihendid jne.

Ostame kokku vanu turbosid

Kui teil on mõni vana ebavajalik turbo, pakkuge seda meile - ostame selle ära.

Soovid teada, kui palju maksab sinu turbo remont? Võta meiega ühendust!

Turbo rikke põhjused

 

Turbo on mootoriga vahetult seotud osa, mille rikkepõhjused on enamasti tingitud mootori kasutusest või selle rikkest. 

Turbokompressori rike tekib enamasti teatud põhjustel, mis ei olegi turboga seotud. Muidugi mõnikord on rikke põhjustanud lihtsalt turbokompressori kulumine.

Peamised rikke põhjused

1. Saastunud õli - Kui õli ei vahetata regulaarselt, lakkab see õigesti määrimast. See toob kaasa turbiini kulumise. Turbiinirikke vältimiseks tuleb järgida õlivahetusjuhiseid. Õli tuleb vahetada iga 10 000–15 000 km järel. Kui mootor töötab suuremal koormusel kui tavapäraselt, tuleb õli vahetada sagedamini.

2. Ebapiisav õlirõhk - Kui määrdesus ei ole piisav, tuleb turbiini liiga vähe õli. Ebapiisav määrdesus võib olla tingitud õlipumba rikkest, torude või filtrite ummistusest või muust sarnasest tegurist. Selle tagajärjel kulub turbokompressor suurte pöörete juures ära ning see tuleb ära parandada või uuega asendada.

3. Kõrvalised tegurid - Kui turbokompressorisse satuvad kõrvalised esemed (näiteks polt või praht), on rike samuti vältimatu. Kõrvalised asjad kahjustavad otseselt ühte või mitut turbiiniosa.

Turbiinirike võib olla põhjustatud veel mitmetest teguritest, mida ei ole enamasti võimalik ette näha.

Esimesed märgid, mis viitavad turbokompressori rikkele:

  • turbokompressorist tuleb ebaharilikku häält;
  • summutist tuleb ebaharilikku värvi (musta, sinakat või valget) suitsu;
  • mootori õlitase alaneb;
  • märgatavalt suurem kütusekulu;
  • õlileke õhuvõtusüsteemis;
  • vähenenud mootorivõimsus.

Mõned soovitused vältimaks turbo kulumist/katki minemist:

  • kindlasti vahetada autotootja juhiste järgi õli, õli- ja õhufiltrit;
  • õli ja õlifiltri vahetamisel täita uus filter värske õliga;
  • vältida järsku kiirendust, kuni mootor ei ole töötemperatuurini soojenenud;
  • pärast teekonda tuleb turbokompressor maha jahutada, lastes mootoril enne seiskamist 1–2 minutit tühikäigul töötada.

 

 

Kuidas turbosid remonditakse?

 

Turbokompressor on väike, aga väga tähtis mootori osa. Kui turbokompressor ehk lühidalt turbiin läheb katki, tuleb see võimalikult ruttu korda teha, et vältida ülejäänud mootori lõhkumist. Turbiini remont on tõsine ja vastutusrikas töö, mis nõuab täpseid mõõtmisi, vastavaid teadmisi ja seadmeid.

1. Turbo osadeks võtmine

Hea algus on juba pool tööd. See reegel kehtib ka turbokompressori lahti võtmise kohta. Turbiini korpuse õige lahtivõtmine on väga tähtis, sest sellest oleneb remondi edasine käik. Valesti eemaldatud korpus võib tähendada rohkem vahetamist vajavaid osasid ja seetõttu on oluline, et seda teeksid profid.

2. Puhastamine

Kui turbiin on õigesti lahti võetud, tuleb see korralikult puhastada. Igat turbiini osa puhastatakse eraldi ja vaadatakse seejärel hoolikalt üle. Kui kõik turbiini detailid on hästi puhastatud, saab otsustada, millist ravi teie turbiin vajab.

Korpuse osad puhastatakse automaatseadmes roostest ja külge kõrbenud osakestest.

3. Osade valimine ja balansseerimine

Kui turbokompressor on puhastatud ja remonti vajavad osad välja selgitatud, tuleb turbiin balansseerida. See toimub kolmes etapis.

Kõigepealt tuleb balansseerida võll. Selle juures tuleks arvesse võtta võlli kvaliteeti. Üksnes kvaliteetse tootja võlle saab hästi balansseerida. Odavad ebakvaliteetsed võllid võivad viletsa sulamikvaliteedi pärast kiiresti katki minna või ei saa neid üldse balansseerida.

Järgmine samm on tiiviku balansseerimine. Ka tiiviku puhul on väga oluline selle kvaliteet.

Kui võll ja tiivik on edukalt balansseeritud, jääb viimane etapp – kõikide kokkupandud osade balansseerimine. Kui turbokompressor ei ole balansseeritud, võib see mõne sekundiga katki minna.

4. Kokkupanek

Kõik detailid monteeritakse hoolikalt laagrikorpusesse ehk südamikku.

Turbode balanseerimine

Kokkupandud südamik paigaldatakse suurte pööretega (üle 200 000 pöörde) balansseerimispinki ja telje vibratsiooni vähendatakse balansseerimise käigus tootja minimaalse nõutava tasemeni. Kontrollitakse, ega laagrikorpus ei lase õli läbi.

Kokku pandud turbokompressor asetatakse juhtimisreguleerimise pinki.

5. Turbo juhtimise reguleerimine

Juhtimise reguleerimine on kvaliteetse remondi viimane etapp. See reguleerimine aitab kindlaks määrata turbokompressori täpse õhu sissepuhke mootorisse. Reguleerimata jätmisel või halvasti reguleerides võib turbo tekitada ülepuhet või alapuhet, mis halvimal juhul rikuvad kogu mootori.

6. Elektroonikaosade remont

Elektroonilise juhtimisega turbiinidele pakume elektroonikaosade remonti ja programmeerimist.

 

 

Garantii ja monteerimisjuhend

 

Täisremondi korral anname turbodele 12-kuulise läbisõidupiiranguta garantii. Teie mugavuse heaks toome järgnevalt ära kasuliku info turbo remondijärgse monteerimise kohta.

 

Turborike tekib teatud põhjustel, mis tuleb kõrvaldada, et vältida turbokompressori uut riket.

Veenduge turbo koodi järgi, kas turbiin sobib teie autole.

Puhastage sissetõmbe- ja väljaheitekollektorid, õli ära- ja sissevoolutorud.

Eemaldage ja peske puhtaks mootori karter ning kontrollige, et õli sissevooluvõre ei oleks ummistunud.

Kontrollige mootori õhutusventiili. Veenduge, et mootori karteris ei teki rõhk.

Vahetage mootoritootja juhiste järgi õli, õli- ja õhufilter. Valage õlifiltrisse õli. Turbodiislil peab minimaalne õliklass olema API CD.

Kui mootor on väga määrdunud või sellele on tehtud mis tahes remonti, tuleb õli ja õlifilter 100–150 km pärast uuesti vahetada ning 800–900 km pärast veel kord.

Kontrollige turbokompressori õli sisse- ja äravooluavasid. Veenduge, et need on puhtad.

Kontrollige õli turbokompressorisse sissevoolu rõhku. Külma mootori õlirõhk peab olema ligikaudu 6 bar, mootori töötemperatuuri juures tühikäigul ligikaudu 1,5 bar. Mootori tööpöörete juures peab õlirõhk olema vähemalt 4 bar.

Veenduge, et heitsüsteem ega summuti ei põhjusta ummistuse või muude läbitavust vähendavate põhjuste tõttu turbokompressori ülekoormust.

Kasutage turbokompressori monteerimisel uusi tihendeid.

Pärast väljalasketoru paigaldamist turbiini väljalaskeava külge kontrollige ühenduse tihedust ja pidavust.

Valage uut mootoriõli turbo õli sissevooluavasse seni, kuni õli hakkab väljalaskeavast voolama.

Ühendage õhu sissetõmbe- ja väljalasketorud ning kinnitage poldid. Seejärel kontrollige ühenduse pidavust ja tihedust.

Ühendage õli sissevoolutoru turboga ning kontrollige, kas ühendus on puhas, kvaliteetne ja tihe.

Laske mootoril starteri abil läbi pöörelda (käivitamata), kuni mootoriõli hakkab turbokompressori väljavooluavast voolama.

Õli äravoolutoru sisemine läbimõõt peab sõiduautol olema vähemalt 12 mm ja veoautol vähemalt 18 mm. See peab olema puhas ja kahjustamata. Äravoolutoru ühendamise järel kontrollige ühenduse kindlust ja tihedust.

ÄRGE KASUTAGE mingeid keraamilisi ega silikoonhermeetikuid.

Käivitage mootor ja laske 5 minutit tühikäigul töötada, suurendamata pöörete arvu ja koormamata mootorit.

Suurendage pöörete arvu ja kontrollige, ega ei esine õli, õhu, gaasi ega jahutusvedeliku leket.

Kontrollige, ega torud ja ühendusekohad ei deformeeru töö ajal.

 

 

Soovid tellida turbole diagnostikat, remonti, võid tagavaraosasid. Võta meiega kohe ühendust!